Rimac претстави батерија со цврст електролит која се полни од 10% до 80% за само 6,5 минути и нуди голема енергетска густина.
Rimac Technology, развојниот и производствен огранок во сопственост на Rimac Group, ја претстави револуционерната батерија со цврст електролит за електрични автомобили, која ветува дека дополнувањето на пат ќе биде побрзо од точење гориво и купување кафе.
Новата батерија, развиена во соработка со компаниите ProLogium и Mitsubishi Chemical Group, беше откриена на саемот IAA Mobility во Минхен, заедно со најновата верзија на Rimac пакетот со цилиндрични ќелии на база на течност.
Иако има напредок и кај цилиндричните ќелии, батеријата со цврст електролит целосно ги надминува нивните карактеристики. Најголемата разлика е во брзината на полнење, бидејќи според податоците на Rimac, пакетот од 100 kWh може да се наполни од 10% до 80% – што е стандардна метрика за патувања – за само шест и пол минути. Тоа е побрзо од просечното точење гориво на пумпа, особено ако се земе предвид и чекањето во ред. Сепак, за целосно да се искористи овој потенцијал, мрежата на DC брзи полначи ќе треба да достигне поголеми моќности од сегашните 350 kW, кои полека стануваат стандард.
Rimac ги менува правилата на игра со ултра-брзо полнење батерии
Првите верзии на оваа батерија се очекуваат во електрични автомобили со високи перформанси во последниот квартал од 2027 година. Како добавувач од прв ред за повеќе производители, Rimac Technology веќе соработува со BMW Group и Porsche.
Спецификациите на новата батерија се исто така импресивни. Освен извонредната брзина на полнење, пакетот задржува повеќе од 95% од енергијата дури и на -20°C и го елиминира ризикот од пожар или експлозија на ниво на ќелија. Напонот варира меѓу 540 и 907 V, додека енергетската густина изнесува 2.210 W/kg и 2.980 W/l, што е значително повеќе од актуелните цилиндрични ќелии кои нудат 1.753 W/kg и 2.575 W/l. Тоа значи дека пакетот од 100 kWh зазема помалку простор – 285 литри наместо 320 – и е полесен, со 384 kg наспроти 470 kg.
Хемискиот состав на ќелијата вклучува: 90% никел, 5% манган и 5% кобалт за катодата, додека анодата е целосно од силициум. Ќелиите се изведени во „cell-to-pack“ конфигурација, а пакетот е сместен во композитно термопластично куќиште и се лади индиректно со разладно средство, за разлика од цилиндричните пакети кои користат водено-гликолен систем.
Освен батеријата, Rimac Technology во Минхен претстави и нови електрични погонски единици и контролери, потврдувајќи ја својата амбиција да стане клучен играч во иднината на електричната мобилност, пренесува Inside EVs.