Новите семафори што ќе имаат бело светло ќе им овозможат на автономните возила да ја преземат контролата врз сообраќајот на раскрсниците, правејќи ја возењето побрза и побезбедна.
Досега семафорите имаа три бои: црвена, жолта и зелена. Црвената значи „стој“, жолтата „забави“, а зелената „тргни“. Сепак, научниците од Универзитетот во Северна Каролина (North Carolina State University – NC State) предлагаат додавање на четврта боја – бела. Таа нема да ги замени постоечките, туку ќе служи како посебен сигнал кога автономните возила ќе ја преземат контролата на сообраќајот на раскрсницата.
Идејата е едноставна: кога во одреден дел од сообраќајот ќе има доволно автономни возила, семафорот ќе го активира белото светло. Тоа ќе значи дека возилата меѓусебно комуницираат и самостојно го координираат протокот на сообраќај. Возачите на автомобили со човечко управување тогаш едноставно треба да го следат возилото пред себе. Кога бројот на автономни возила ќе се намали, белото светло ќе се исклучи, а семафорот ќе се врати во класичниот режим со три бои.
Белото светло како сигнал за автономни возила
Овој концепт се заснова на технологија позната како „дистрибуирано компјутерство“. Таа им овозможува на возилата и семафорите во реално време да разменуваат податоци за брзината, насоката и позицијата. Кога системот ќе детектира доволен број паметни автомобили во близина на раскрсницата, се вклучува белото светло како сигнал дека автономните возила ја преземаат координацијата.
На тој начин, автомобилите би можеле да поминуваат без чекање на промена на светлото, со што значително би се намалиле гужвите и доцнењата. Штом бројот на автономни возила се намали, семафорот се враќа на традиционалниот начин на работа.

Предности и први тестови на новиот систем
Според истражувањата на тимот од NC State, додавањето на белото светло може да ги намали гужвите и емисијата на издувни гасови. Ако само 10% од автомобилите биле автономни, доцнењата би се намалиле за околу 3%, додека во случај на целосна автономија, застојот би можел да се намали и до 94%. Тоа би значело помала потрошувачка на гориво, помало загадување и поголема безбедност на патиштата.
Првите тестови на овој систем ќе се спроведат во контролирани услови, најверојатно во пристаништа каде што има голем сообраќај на возила, но мал број пешаци. Научниците нагласуваат дека, иако е предложена бела боја, можно е да се користи и некоја друга светла нијанса – важно е само да биде лесно препознатлива.
Нова ера на сообраќајот би можела наскоро да започне — ера во која луѓето и паметните возила ги делат патиштата, ослонувајќи се на комуникација наместо на класичните светлосни сигнали. Белото светло би можело да стане симбол на попаметен, побезбеден и поефикасен сообраќај на иднината.

