За повеќето паметни телефони стари до три години, замената на батеријата е економичен, еколошки прифатлив и паметен потег што го враќа уредот во оптимална состојба.
Проблемите со батеријата на мобилниот телефон се меѓу најчестите фрустрации кај корисниците и го наметнуваат клучното прашање – дали да се инвестира во замена на батеријата или конечно е време за купување нов уред?
Литиум-јонските батерии во нашите мобилни телефони се потрошен материјал. Нивниот капацитет со текот на времето неизбежно опаѓа поради хемиските процеси што се одвиваат во текот на стотици циклуси на полнење и празнење. Повеќето батерии се дизајнирани да задржат околу 80 проценти од својот оригинален капацитет по приближно 500 циклуси (кај некои поквалитетни уреди и нешто повеќе), што во пракса значи дека првите знаци на помалку или повеќе забележлива деградација се појавуваат по две до три години користење.
Не е само скратеното траење на батеријата проблем
Најочигледниот симптом е, секако, драстично скратеното траење на батеријата, но постојат и уште неколку алармантни знаци. Ако вашиот мобилен телефон неочекувано се гаси иако индикаторот покажува 20–30 проценти наполнетост, ако процентот на батеријата се однесува непредвидливо и нагло скока или паѓа, или ако забележите дека уредот се прегрева дури и при извршување на основни задачи, батеријата најверојатно сигнализира дека е при крајот на својот животен век. Најсериозен знак е физичкото надувување на батеријата, кое може да предизвика деформација на куќиштето или подигање на екранот. Ова претставува безбедносен ризик и бара итна реакција и професионална замена.

За среќа, проверката на здравјето на батеријата денес е прилично едноставна. Корисниците на iPhone уреди можат да одат во Поставки > Батерија > Здравје и полнење на батеријата, каде што ќе го видат точниот процент на максимален капацитет. Доколку таа вредност падне под 80%, се препорачува замена. Корисниците на Samsung уреди можат да ја користат апликацијата Samsung Members, каде што во рамките на дијагностичките алатки можат да го проверат статусот на батеријата. За останатите Android уреди, апликации од трети страни како AccuBattery нудат детален увид во состојбата и преостанатиот капацитет.
Цената на замената варира во зависност од моделот, но речиси секогаш е значително пониска од купување нов уред. Замената на батерија во овластени сервиси за понови модели од iPhone или Samsung Galaxy S серијата обично се движи меѓу 70 и 100 евра. За постари или модели од средна класа, како што е Samsung A серијата, цената е пониска, често околу 50–80 евра. Неовластените сервиси можат да понудат уште поповолни цени, понекогаш и до 40 проценти пониски, но клучно е да се провери дали користат квалитетни заменски делови и дали нудат гаранција за извршената работа. Иако опцијата „направи сам“ е најевтина, модерните мобилни телефони со залепени куќишта и чувствителни компоненти го прават ваквиот зафат ризичен и не се препорачува за повеќето корисници.
Замена на батеријата или купување нов мобилен телефон?
Конечната одлука – замена или купување – зависи од неколку фактори. Постои едноставно правило: ако цената на замената на батеријата е помала од 30 проценти од цената на нов мобилен телефон што би го купиле, а вашиот уред е стар помалку од три години и инаку работи беспрекорно, замената речиси секогаш е поисплатлива.
Доколку вашиот мобилен телефон сè уште добива безбедносни ажурирања и ги задоволува сите ваши потреби во однос на перформансите, новата батерија може да му даде нов живот и да ја продолжи неговата употребливост за уште една или две години. Од друга страна, ако уредот има и други проблеми – напукнат екран, неисправен конектор за полнење или софтверски забавувања – собирањето на трошоците за поправка може да се приближи до цената на нов, помодерен уред. Во тој случај, купувањето нов мобилен телефон станува пологичен избор.


