Американската федерална управа за авијација (ФАА) издаде нов предлог за решавање на потенцијалниот дефект на моторите што ги придвижуваат авионите Boeing 777.
Дефектот наводно е поврзан со „инкорпорација на железо“, што може да влијае на квалитетот и издржливоста на одредени компоненти на компресорот.
FlightGlobal вели дека предлогот на ФАА е најновиот во низата регулаторни дејства преземени како одговор на откривањето на проблемот во неколку типови мотори на GE Aerospace, вклучувајќи ги турбофановите Leap на GEnx и CFM International. GEnx го напојува Boeing 787, а Leap го напојува семејството Boeing 737 Max и Airbus A320neo.
Предлогот најавен на 1 септември ќе бара од авиокомпаниите да ги заменат спорните компоненти во некои од турбо вентилаторите GE90 на GE Aerospace пред следниот лет. Најновиот предлог на ФАА доаѓа откако GE Aerospace откри дека повеќе компоненти во моторот GE90 се произведени со употреба на материјали поврзани со вградување на железо, а тие компоненти вклучуваат турбински дискови под висок притисок, калеми на роторот и заптивки на компресорот.
ФАА тврди дека инкорпорацијата на железо е резултат на дефекти во производниот процес, што може да предизвика рани пукнатини и дефекти на компонентите и да доведе до оштетување на моторот и ослободување на остатоци.
GE Aerospace, компанија поддржана од GE и Safran Aircraft Engines, рече дека предлогот „е во согласност со постоечките препораки што GE исто така им ги дава на операторите“ и дека „одразува проактивен пристап за управување со безбедноста“.
Беше забележано и дека овој проблем не претставува ризик за безбедноста на летовите, дека компанијата е свесна за проблемот и има спроведено корективни мерки.
ФАА минатата година издаде слични директиви за други мотори со турбофан, вклучувајќи ги GE90, GEnx и CFM International’s Leap, кои може да содржат компоненти направени од материјали за кои постои сомневање дека содржат железо.
Штом новиот предлог ќе стане директива, ќе има барање итно да се заменат одредени турбински дискови со висок притисок во моторот GE90, пред да можат повторно да се користат. Другите спорни компоненти ќе имаат подолг период на замена.
ФАА предупреди дека непочитувањето на директивата може да доведе до дефект на моторот, оштетување на авионот и можни повреди. GE Aerospace веќе ги извести авиокомпаниите за овој проблем.
Други производители на мотори, исто така, се соочија со производствени дефекти поврзани со металните компоненти во турбофаните.
Во јули, Pratt & Whitney рече дека постои можност околу 1.200 од неговите турбофан мотори PW1000G што се користат на различни авиони, вклучително и семејството A320neo, да имаат турбински дискови под висок притисок направени од „контаминиран“ материјал. Проблемот првично беше забележан во случајот со авионот Airbus A321neo на виетнамска компанија. Овој авион беше опремен со мотор IAE V2500 развиен во соработка со компанијата Pratt & Whitney и дојде до дефект на дискот. Претходно, компанијата откри дека контаминираниот прав се користел на сличен начин во производството на најновите мотори PW1100G, поради што превентивно ги отповикала моторите на проверка, многу пред предвиденото.