Европската комисија го казни Apple со антимонополска казна од 1,8 милијарди евра (1,95 милијарди долари) за злоупотреба на доминантната позиција на пазарот за дистрибуција на апликации за стриминг на музика.
Комисијата соопшти дека открила дека Apple применувал ограничувања за програмерите на апликации што ги спречувале да ги информираат корисниците на iOS за алтернативни и поевтини услуги за претплата на музика достапни надвор од апликацијата.
Apple, исто така, им забрани на развивачите на апликации за стриминг музика да даваат какви било упатства за тоа како корисниците можат да се претплатат на овие поевтини понуди, тврди Комисијата.
Ова е прва антимонополска казна на Apple од Брисел и е една од најголемите казни што ЕУ ги изрече на технолошка компанија.
Акциите на Apple паднаа за околу 1,6% во претпазарното тргување во САД.
Европската комисија отвори истрага против Apple по жалбата на Spotify во 2019 година. Истрагата беше намалена за да се фокусира на договорните ограничувања што Apple ги наметна на развивачите на апликации кои ги спречуваат да ги информираат корисниците на iPhone и iPad за алтернативни услуги за претплата на музика со пониски цени надвор од App Store.
Однесувањето на Apple траеше скоро 10 години, според Комисијата, и „можеби доведе до тоа многу корисници на iOS да плаќаат значително повисоки цени за претплати за стриминг музика поради високата провизија што Apple им ја наплаќаше на програмерите и им ја пренесе на потрошувачите во форма на повисоки цени за претплата за истата услуга на Apple App Store“.
Во жестоката реакција за паричната казна, Apple рече дека Spotify ќе добие најмногу од одлуката на ЕУ.
„Главниот поборник на оваа одлука – и најголемиот победник – е Spotify, компанија со седиште во Стокхолм, Шведска. „Spotify ја има најголемата апликација за стриминг музика во светот и се состана со Европската комисија повеќе од 65 пати во текот на оваа истрага“, се вели во соопштението на Apple.
„Денес, Spotify има 56 отсто удел на европскиот пазар за стриминг музика – повеќе од двојно поголем од оној на најблискиот конкурент – и не плаќа ништо на Apple за услугите што им помогнаа да станат еден од најпрепознатливите брендови во светот.
Apple рече дека „голем дел“ од успехот на Spotify се должи на App Store на гигантот од Купертино, „заедно со сите алатки и технологија што Spotify ги користи за да ја изгради, ажурира и споделува својата апликација со корисниците на Apple ширум светот“.
Apple рече дека Spotify не му плаќа ништо. Тоа е затоа што наместо да продава претплати во својата апликација за iOS, Spotify ги продава преку сопствената веб-страница. Apple не наплаќа провизија за овие купувања.
Програмерите зборуваа со текот на годините против надоместокот од 30% што Apple го наплаќа за купувања во апликација.