Apple во рамките на својатa денешна Keynote презентација на WWDC 2025 ќе го прикаже новиот изглед на сите свои оперативни системи, со што подготвува терен за целосно стаклениот iPhone за 20-годишнината во 2027 година.
На Apple конференцијата за програмери (WWDC 2025), која почнува денеска, компанијата ќе ја претстави најголемата промена во софтверскиот дизајн уште од iOS 7: новиот интерфејс наречен Liquid Glass, осмислен како дел од поширок визуелен идентитет што ќе го споделуваат сите Apple платформи. Оваа стилска промена има и симболично значење и претставува почеток на трансформација која треба да кулминира во 2027 година, кога ќе биде лансиран специјален јубилеен iPhone по повод 20 години од неговото прво издание.
Што е Liquid Glass интерфејс?
Liquid Glass носи дизајн со висока транспарентност, рефлексии и светкави ефекти кои потсетуваат на заоблени стаклени површини. Ќе биде применет низ целиот Apple екосистем: iOS, iPadOS, watchOS, visionOS, macOS, tvOS и CarPlay ќе добијат нов, усогласен визуелен идентитет.
Промените ќе ги опфатат сите елементи на корисничкиот интерфејс – од алатни ленти, менија, копчиња до анимации. Новиот дизајн е визуелно побогат, но внимателно изграден за да не ја наруши јасноста при користењето.

iPhone „Glasswing“ за 2027 година
Apple веќе внатрешно развива идниот модел на iPhone со кодно име „Glasswing“, инспириран од проѕирните крилја на пеперутка. Тој уред, кој ќе дебитира во 2027 година, ќе има:
- Заоблено стакло кое ја обвива целата површина на телефонот
- Речиси невидливи рабови
- Континуирана површина на екранот без „notch“ или дупки
Јубилејниот iPhone целосно ќе ја отсликува дизајнерската филозофија на Liquid Glass – и однадвор, и одвнатре.
Враќање на визуелниот израз, но без скеуоморфизам
Liquid Glass не значи враќање на стариот скеуоморфизам од времето на апликацијата Notes во форма на тетратка. Наместо тоа, Apple се потпира на посовршени материјални метафори кои не имитираат предмети од минатото, туку користат оптички ефекти на стакло и светлина за да ја нагласат софистицираноста и длабочината.

Иако новиот дизајн несомнено ќе доминира во насловите по WWDC, Apple всушност го користи Liquid Glass за да го одвлече вниманието од своето заостанување во областа на вештачката интелигенција. Компанијата сè уште се обидува да фати чекор со AI решенијата што ги нудат OpenAI и Google. Apple моментално располага со успешни оперативни системи и додава „хибридни“ AI функции (Apple Intelligence), но сè уште нема вистинска AI, пишува Bloomberg.
Liquid Glass е многу повеќе од уште едно дизајнерско освежување од Apple – тоа е сигнал дека компанијата од Купертино сериозно планира нова хардверска револуција, почнувајќи од iPhone моделот за 2027. Во меѓувреме, Apple се обидува да го задржи вниманието на корисниците и програмерите преку естетски иновации, додека сè уште го бара своето цврсто упориште во трката за AI. WWDC 2025 всушност означува почеток на една нова „стаклена ера“ за Apple.


